Stadion Miejski im. Henryka Reymana

Regulamin konkursu

REGULAMIN KONKURSU NA WYBÓR SPONSORA TYTULARNEGO

STADIONU MIEJSKIEGO IM. HENRYKA REYMANA ZLOKALIZOWANEGO W KRAKOWIE PRZY UL. REYMONTA 20

ORGANIZATOR:

Organizatorami postępowania konkursowego na wybór sponsora tytularnego dla obiektu Stadionu Miejskiego im. H. Reymana (dalej „Organizator”) są:

  1. Gmina Miejska Kraków Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31 – 004 Kraków, posiadająca numer NIP: 6761013717 i REGON: 351554353, reprezentowana przez Dyrektora Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie działającego na podstawie pełnomocnictwa Prezydenta Miasta Krakowa.

Adres strony internetowej: www.zis.krakow.pl oraz www.stadionkrakow.pl

Adres poczty elektronicznej:  sekretariat@zis.krakow.pl ;

  1. Towarzystwo Sportowe Wisła Kraków Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Reymonta 20, 30-059 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział  Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000130748, NIP 677-102-21-49, REGON: 350908122, wysokość kapitału zakładowego: 86 162 300,00 złotych, kapitał zakładowy został wpłacony w całości.

Adres strony internetowej: www.wislakrakow.com

Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wislakrakow.com

PRZEDMIOT KONKURSU

Konkurs ma na celu pozyskanie i wybór sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego im. H. Reymana zlokalizowanego w Krakowie przy ul. Reymonta 20, na okres trzech  lat (dalej „Konkurs”). Uczestnik Konkursu, z którym zostanie podpisana umowa, w zamian za wynagrodzenie na rzecz Organizatora, uzyska prawo do nadania oficjalnej nazwy obiektowi Stadionu Miejskiego im. H. Reymana zlokalizowanego w Krakowie oraz inne związane z nim prawa, zgodnie z warunkami i wynikami niniejszego Konkursu.

Organizator wskazuje, iż obiekt Stadionu Miejskiego im. H. Reymana zlokalizowanego
w Krakowie przy ul. Reymonta 20, jest wydzierżawiany przez Organizatora podmiotom prawnym oraz udostępniany innym podmiotom, przy czym głównym dzierżawcą jest Towarzystwo Sportowe Wisła Kraków S.A.

DEFINICJE

„Stadion” – obiekt Stadionu Miejskiego im. H. Reymana zlokalizowanego w Krakowie przy ul. Reymonta 20;

„Operator Stadionu” – Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie;

„Pawilon Medialny” – część obiektu Stadionu;

„Główny dzierżawca” – Towarzystwo Sportowe Wisła Kraków S.A.;

„Sponsor tytularny” – Uczestnik Konkursu na wybór sponsora tytularnego Stadionu, który na podstawie umowy zawartej z Organizatorem,  uzyska prawa sponsora tytularnego Stadionu;

„Umowa” – umowa zawarta przez Organizatora konkursu na wybór Sponsora tytularnego Stadionu, z wybranym w przedmiotowym Konkursie Sponsorem tytularnym;

„Logo Stadionu” – oficjalny znak słowno-graficzny obiektu Stadionu, utworzony przez Sponsora;

„Nazwa Stadionu” – oficjalna nazwa obiektu Stadionu stosowana przez wszystkie strony (także trzecie);

„Znaki Towarowe” – jakakolwiek nazwa, marka, logo, symbol lub jakikolwiek inny znak użyty do reklamy Sponsora tytularnego zarówno zarejestrowany jak i niezarejestrowany;

„Działania Reklamowe” – wszelkie działania zmierzające do promocji Sponsora tytularnego poprzez prezentowanie i wykorzystywanie przez strony Umowy znaków towarowych Sponsora tytularnego  na życzenie Sponsora tytularnego, w czasie Okresu Kontraktowego;

„Data Rozpoczęcia” – data rozpoczęcia obowiązywania Umowy;

„Okres Kontraktowy” – okres rozpoczynający się w Dacie Rozpoczęcia i kończący się  trzy lata  później o ile  Umowa  zawarta w wyniku rozstrzygnięcia Konkursu nie zostanie wcześniej rozwiązana lub okres jej obowiązywania nie zostanie przedłużony;

„Wizerunek ” – wizerunek Sponsora  tytularnego, na który składają się między innymi następujące elementy: marka, logo, znak, symbol lub inne oznaczenia Sponsora, zarówno zarejestrowane jak i nie zarejestrowane (w tym, między innymi, znaki towarowe);

„ZTP” – Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.

STADION – OPIS i ZAŁOŻENIA FUNKCJONALNE

Zarządcą Stadionu jest Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie. Stadion Miejski im. Henryka Reymana to szósty pod względem pojemności obiekt sportowy
w Polsce, należący do grona najnowocześniejszych stadionów.  Powstał na początku II połowy XX wieku i był kilkakrotnie modernizowany. Ostatnia gruntowna modernizacja Stadionu została przeprowadzona pod nadzorem Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie w związku z organizacją Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023. Realizacji inwestycji przyświecały trzy główne cele: poprawa estetyki obiektu Stadionu, jego energochłonności oraz bezpieczeństwa. Na co dzień na Stadionie swoje mecze w roli gospodarza rozgrywa drużyna piłkarska Wisły Kraków, ale odbywają się też inne eventy sportowe. W 2023 r. obiekt Stadionu był jedną z głównych aren Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023. Zorganizowano tu ceremonię otwarcia, ceremonię zamknięcia oraz rozgrywki rugby siedmioosobowego. Także w przeszłości na Stadionie odbywały się  ważne wydarzenia sportowe. Przykładowo, 6 czerwca 2016 r. na Stadionie  odbył się mecz towarzyski pomiędzy reprezentacjami Polski i Litwy. Z kolei w 2012 r., podczas rozgrywanych w Polsce Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012, Stadion pełnił funkcję bazy treningowej dla reprezentacji Holandii.

Stadion posiada 33 335 miejsc siedzących. Jego atrakcyjne położenie w sąsiedztwie bardzo popularnych wśród mieszkańców Krakowa terenów rekreacyjnych, takich jak Błonia oraz Park im. Henryka Jordana sprawia, że jest to miejsce o ogromnym potencjale społeczno-biznesowym. Stadion  może stać się miejscem spotkań zarówno mieszkańców Krakowa, jak i biznesu, w którym każdego dnia w wyjątkowej atmosferze budowane będą emocje – nie tylko sportowe. Warto nadmienić, że drużyna piłkarska Wisła Kraków, która na co dzień rozgrywa swoje mecze na Stadionie  jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych marek w polskim futbolu. W nadchodzących miesiącach Stadion Miejski przejdzie transformację, stając się nie tylko miejscem rozgrywek sportowych, ale także przestrzenią rekreacyjną dla lokalnej społeczności. Krakowianie będą mogli spędzać tu wolny czas, korzystając z bogatej oferty gastronomicznej, animacyjnej
i rozrywkowej.

  1. Zakres uprawnień Sponsora tytularnego
  • Prawo do użycia Znaku towarowego Sponsora tytularnego w Nazwie Stadionu;
  • Ekspozycja nazwy Sponsora tytularnego na elewacji Stadionu*; (*wymóg zgodności z Uchwałą Krajobrazową oraz uzgodnień z odpowiednimi instytucjami)
  • Reklama na fasadzie Pawilonu Medialnego*; (*wymóg zgodności z Uchwałą Krajobrazową oraz uzgodnień z odpowiednimi instytucjami)
  • Prawo do wykorzystywania wizerunku Stadionu do celów marketingowych;
  • Ekspozycja nazwy Sponsora tytularnego na stronie internetowej Stadionu;
  • Ekspozycja nazwy Sponsora tytularnego na stronie internetowej ZIS;
  • Dedykowana podstrona na stronie internetowej Stadionu;
  • 2 spoty – 30 s na telebimie reklamowym (przed meczem oraz w przerwie meczu);
  • Ekspozycja reklamy sponsora na konstrukcji telebimów po uwzględnieniu wszystkich wymaganych zgód;
  • 3 min. reklamy na bandach LED przed meczem oraz w przerwie;
  • Reklama w TV Stadion podczas wydarzeń TS Wisła;
  • Reklama w TV Skybox;
  • Reklama na totemach multimedialnych w strefie VIP;
  • Reklama międzytrybunowa – wschód (2 piętro)*; (* trybuna wschodnia jest trybuną telewizyjną – widok kamery)
  • Promocja Sponsora tytularnego na Facebooku ZIS;
  • Posty promujące firmę przy okazji promocji biletowych – umieszczanie logotypu stadionu na grafikach biletowych;
  • Umieszczenie logotypu firmy w headzie WWW (w nagłówku strony);
  • Zakładka na WWW poświęcona Sponsorowi + logo i opis Sponsora w belce sponsorskiej klubu na WWW;
  • Baner na WWW (1/8 czasu);
  • Stały dostęp do zdjęć z każdego meczu (prawo ich wykorzystywania);
  • Reklama w TV Stadionowej podczas wydarzeń organizowanych przez Organizatora;
  • Stała reklama na telebimie stadionowym w okresie 2 h do 45 min przed meczem (belka reklamowa)*;
    (* w przypadku technicznych możliwości realizacji świadczenia na nowych telebimach)
  • Przyznanie 10 miejsc parkingowych;
  • 10 biletów VIP;
  • 10 biletów A11;
  • Reklama na podłodze w holu oraz klatce schodowej każdej trybuny;
  • Reklama na schodach każdej trybuny (zewnętrzna część trybun);
  • Reklama na wejściu do Strefy VIP oraz Strefy mediów – m.in. zewnętrzne fasady, obklejenie wejść*; (*konieczne szczegółowe określenie dostępnych powierzchni)
  • Reklama na kołowrotkach wejściowych;
  • Umieszczenie logotypu Stadionu Miejskiego (łączona nazwa sponsora wraz z logotypem stadionu) na biletach meczowych (drukowanych
    i elektronicznych);
  • Umieszczenie logotypu stadionu na kamizelkach foto, osób do podawania piłek;
  • Reklama na krzesełkach Stadionu (oparcia tj. tyły krzesełek);
  • Prowadzący postępowanie zastrzega, iż na etapie Konkursu obejmującym negocjacje może nastąpić pewna modyfikacja zakresu uprawnień Sponsora tytularnego.
  1. Okres Kontraktowy
    • Gmina wymaga trzyletniego okresu trwania Umowy od dnia jej zawarcia (Okres Kontraktowy).
    • Gmina dopuszcza w przyszłości możliwość przedłużenia czasu trwania Umowy w trybie negocjacji.
    • Po upływie Okresu Kontraktowego lub nieprzedłużeniu Okresu Kontraktowego, Sponsor tytularny usunie na własny koszt naniesione na obiekcie Stadionu swoje Znaki Towarowe oraz Wizerunek.
  1. Płatność
    • Wartość zakresu uprawnień Sponsora tytularnego określa Uczestnik Konkursu
      w swojej ofercie na   Okres Kontraktowy. Ostateczna wartość zakresu uprawnień Sponsora tytularnego, zostanie ustalona w wyniku negocjacji pomiędzy Organizatorem, a Uczestnikiem Konkursu.
    • Wynagrodzenie na rzecz Organizatora, będzie płatne przez Sponsora tytularnego w terminach określonych w Umowie,
      z zastrzeżeniem, iż Organizator doprecyzuje w Umowie czy płatności te będą płatnościami miesięcznymi, kwartalnymi, czy też rocznymi.
  1. Przygotowanie, złożenie i ocena ofert

Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję Konkursową powołaną przez Prowadzącego postępowanie.

4.1. Uczestnik Konkursu może złożyć 1 (jedną) ofertę.

  • Oferta musi być sporządzona czytelnie, w języku polskim i być podpisana przez upoważnionych przedstawicieli Uczestnika konkursu
    (w przypadku, gdy Uczestnika konkursu reprezentuje pełnomocnik należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo).
  • Oferta składa się z dwóch części:

4.3.1. Część I – wypełniona według załączonego Formularza nr 1, ma zawierać:

  1. oznaczenie Uczestnika konkursu (nazwa, adres);
  2. NIP, REGON, KRS;
  3. wskazanie osoby do kontaktu ze strony Uczestnika konkursu (nazwisko, telefon, adres emailowy), adres korespondencyjny (jeśli jest inny niż adres siedziby);
  4. proponowaną nazwę Stadionu – Nazwa Stadionu w podtytule musi zawierać słowa: „Stadion Miejski”;
  5. wskazanie firmy, znaku towarowego oraz branży Sponsora tytularnego, które będą reklamowane podczas Działań Reklamowych;
  6. oświadczenie Uczestnika konkursu, że ma on prawo do dysponowania znakiem towarowym, nazwą, marką, logo, symbolem lub jakimkolwiek innym znakiem, który będzie miał być użyty do nazwy Stadionu, jego logo oraz Działań Reklamowych;

Formularz nr 1 do części I oferty ma być umieszczony w zaklejonej odrębnej kopercie,
z oznaczeniem Uczestnika konkursu i dopiskiem: „Część I oferty w konkursie na wybór Sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego im. H. Reymana w Krakowie”.

4.3.2. Część II oferty – wypełniona według załączonego Formularza nr 2, ma zawierać:

  1. Wysokość wynagrodzenia za oferowany okres trwania Umowy wynoszący trzy lata;
  2. Wyrażenie zgody przez Uczestnika konkursu na istotne postanowienia Umowy – stanowiące załącznik nr 3 do Regulaminu Konkursu;

Dokumenty dotyczące części II oferty, mają być umieszczone w zaklejonej odrębnej kopercie z oznaczeniem Uczestnika konkursu i dopiskiem: „Część II oferty w konkursie na wybór Sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego im. H. Reymana w Krakowie”.

  • Koperty (część I oferty i część II oferty) mają być złożone we wspólnej kopercie zamkniętej i opatrzonej napisem: „OFERTA W KONKURSIE NA WYBÓR SPONSORA TYTULARNEGO STADIONU MIEJSKIEGO IM. H. REYMANA W KRAKOWIE”.
  • Złożenie oferty

4.5.1. Miejsce i termin złożenia ofert:

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie ul. Walerego Sławka 10 30-633 Kraków

Oferty należy składać do 30 maja 2025 r.

4.5.2. Termin związania ofertą: 60 dni od upływu terminu do składania ofert.

4.6.  Ocena oferty:

4.6.1. Komisja konkursowa dokona oceny:

Części I oferty w następujący sposób:

Warunki wstępne dopuszczające udział w konkursie ofert:

  1. Wypełniony Formularz nr 1;
  2. Spójność wizerunkowa proponowanej nazwy Stadionu z założeniami polityki wizerunkowej Organizatora oraz Głównego dzierżawcy.
    W szczególności proponowana nazwa Stadionu nie może budzić skojarzeń sprzecznych z zasadami współżycia społecznego, zawierać treści obraźliwych, pornograficznych, nawołujących do rasizmu, terroryzmu, dyskryminacji itp. a także być niezgodną z polityką marketingową Głównego dzierżawcy Stadionu, zobowiązaniami Głównego Dzierżawcy wynikającymi z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów związkowych. W szczególności proponowana nazwa Stadionu nie może być konkurencyjna w stosunku do Dzierżawcy Głównego oraz firm sponsora strategicznego Głównego dzierżawcy oraz  sponsorów głównych i sponsora technicznego (dostawca sprzętu sportowego) Głównego dzierżawcy, podobnie jak być konkurencyjna w stosunku do  produktów sponsorów Głównego dzierżawcy;

Ocena ww. warunków będzie następowała według formuły: spełnia / nie spełnia.

Uczestnicy, którzy nie zostaną zakwalifikowani do części II Konkursu, zostaną pisemnie powiadomieni przez Organizatora  i zostaną im zwrócone bez otwierania, koperty z częścią II oferty.

4.6.2. Komisja konkursowa odrzuca, jako niespełniające wymogów formalnych oferty Uczestników Konkursu, które:

  • są niezgodne z niniejszym regulaminem Konkursu tj. oferty niekompletne;
  • proponują nazwę Stadionu budzącą skojarzenia sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, zawierającą treści obraźliwe, dyskryminujące, obraźliwe, nawiązujące do rasizmu terroryzmu, zawierającą treści pornograficzne, nawiązujące do przemocy itp., czy naruszającą znaki towarowe innych podmiotów;
  • pochodzą od podmiotów działających w branżach alkoholowych, tytoniowych, hazardowych czy innych mogących niekorzystnie wpływać na wizerunek Organizatora.

4.6.3. Komisja Konkursowa może dopuścić do dalszego postępowania konkursowego oferty złożone przez podmioty prowadzące działalność w branżach uznawanych za konkurencyjne wobec Dzierżawcy Głównego, sponsora strategicznego Dzierżawcy Głównego, sponsorów głównych oraz sponsora technicznego (dostawcy sprzętu sportowego) Dzierżawcy Głównego wyłącznie w przypadku uprzedniego, jednomyślnego wyrażenia zgody przez wszystkich Organizatorów Konkursu.

4.6.4. Pozytywna kwalifikacja Uczestnika wynikająca z oceny części I oferty będzie podstawą do otwarcia drugiej koperty
i rozpatrywania części II oferty Uczestnika.

Ocena części II ofert:

Wypełniony Formularz nr 2 zawierający oferowane przez Uczestnika wynagrodzenie netto (bez podatku VAT) za  trzyletni okres trwania Umowy.  

 Jedynym kryterium oceny ofert złożonych w części II, będzie łączna wartość wynagrodzenia netto za trzyletni, okres obowiązywania Umowy (Okres Kontraktowy).

W przypadku, gdy co najmniej dwóch Uczestników Konkursu, zadeklarowało w ofercie wynagrodzenie, tej samej wysokości, Prowadzący postępowanie zastrzega wezwanie tych Uczestników Konkursu, do złożenia dodatkowych ofert w części odnoszącej się do wynagrodzenia,
w terminie wyznaczonym przez Komisję konkursową.

  1. Zawarcie Umowy

O wyborze najkorzystniejszej oferty, zostaną niezwłocznie powiadomieni wszyscy Uczestnicy  biorący udział w Konkursie. Uczestnik, którego oferta zostanie wybrana, będzie zobowiązany do podpisania Umowy, o treści ustalonej przez strony, zawierającej istotne postanowienia wskazane w załączniku nr 3 do Regulaminu Konkursu, w terminie określonym przez Organizatora.

Podpisanie Umowy będzie wymagało podjęcia stosownej uchwały Rady Miasta Krakowa w sprawie nadania nazwy Stadionowi.

  1. Unieważnienie Konkursu

Organizator zastrzega sobie prawo unieważnienia Konkursu, na każdym etapie postępowania, jak również nie wybrania żadnej oferty bez podania przyczyn.

  1. Poufność Konkursu

Podmioty przystępujące do Konkursu zobowiązują się do zachowania poufności i nie ujawniania jakichkolwiek – w czasie trwania Konkursu –  informacji związanych z niniejszym Konkursem, jakimkolwiek osobom trzecim. Organizator zastrzega, iż Umowa zawarta z wybranym w wyniku rozstrzygnięcia Konkursu Uczestnikiem, będzie mieć charakter jawny w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych  (Dz.U. z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717, 1756, 1907, z 2025 r. poz. 39) oraz ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2022r. poz. 902).

8. Harmonogram Konkursu

  1. Termin składania ofert upływa w dniu 30 maja 2025 r. godz. 24:00.
  2. Ocena formalna ofert nastąpi w ciągu 14 dni roboczych od dnia upływu terminu składania ofert.
  3. Ocena merytoryczna i negocjacje zostaną przeprowadzone w terminie do 14 dni od daty dokonania oceny formalnej.
  4. W terminie do 14 dni roboczych od daty dokonania oceny merytorycznej
    i zakończenia negocjacji  Komisja Konkursowa dokona  wyboru najkorzystniejszej oferty.
  5. W terminie do 14 dni roboczych od daty wyboru najkorzystniejszej oferty nastąpi podpisanie Umowy ze Sponsorem tytularnym

9. Pytania

Każdy Uczestnik Konkursu i podmiot zainteresowany udziałem w Konkursie, ma prawo do kierowania pytań do Organizatora Konkursu, również
w formie e-mail. Odpowiedzi będą wysyłane w terminie do 7 dni roboczych w takiej samej formie.

  1. Osoby do kontaktu z Uczestnikami

Kazimierz Kwasek, tel. 12 616-63-39; email: kkwasek@zis.krakow.pl

  1. Koszty

Uczestnik Konkursu ponosi koszty uczestnictwa w Konkursie i nie przysługuje mu roszczenie do Organizatora w sprawie zwrotu tych kosztów.

  1. Środki ochrony prawnej

Uczestnikowi nie przysługują środki ochrony prawnej w związku z udziałem w Konkursie.